bubliny-sandiego

Bubliny sbírají ceny a další novinky

Náš krátký film Bubliny nelžou sklízí úspěchy po celém světě. Probil se už na více než 50 festivalů, kde posbíral desítku cen. Českou festivalovou premiéru si rok od svého uvedení odbyl i náš zatím nejdelší film Dvě slova, který zároveň získal nominaci na český nezávislý film roku. No a po dvou letech jsme opět natočili snímek do „sprinterského“ festivalu 48 Hour Film Project.

BUBLINY SKLÍZÍ ÚSPĚCHY

Desítka snímků studia Aquarius Pictures se doposud probila do programu 111 filmových festivalů po celém světě. Více než polovina těchto úspěchů přitom patří filmu Bubliny nelžou, který jsme zkraje roku 2015 natočili na iPhone podle povídky novináře a spisovatele Miloše Čermáka.

Z dosavadních 56 festivalových účastí napříč všemi pěti kontinenty Bubliny dobyly už deset cen. Vyhrály například International Mobile Film Festival v San Diegu, vítězství si odvezly i z Dallasu a nejstaršího videofestivalu v USA, konkrétně jeho kategorie mobilních snímků Big D Mobile Phone Film Festival. V Sydney na Smartphone Flick Festu zase braly ceny za nejlepší režii a scénář – a v recenzi festivalu se o nich psalo jako o „jasném favoritu diváků“. Bubliny se staly i suverénem českého festivalu Klapka, který se konal v Kladně.

DVĚ SLOVA NOMINOVÁNA NA NEJLEPŠÍ ČESKÝ NEZÁVISLÝ FILM

Nás dosud nejdelší snímek Dvě slova s Miloslavem Mejzlíkem, Brigitou Cmuntovou a Janem Tenkrátem v hlavních rolích měl premiéru už téměř před rokem. Od té doby ho na plátnech kin viděli jen diváci v zahraničí – třeba na festivalech v Číně, Portugalsku nebo dokonce i v Ghaně. České festivaly zájem dlouho nejevily, například Festival krátkých filmů Praha aka Prague Shorts svůj program sestavil výhradě z produkce filmových škol, a nejinak tomu bylo i jinde.

Ve finále se však Dvě slova českému publiku představila teď v listopadu na festivalu Cinema Open v Hradci Králové, Hořicích a Červeném Kostelci. A nadto se ocitla rovnou mezi desítkou finalistů na cenu pro nejlepší český nezávislý film roku Vortex 2016. Při vyhlašování jsme pak dokonce získali nominaci v kategoriích Nejlepší film, režie a scénář! Trofeje nakonec bral režisér Pavel Soukup  a jeho snímek Lesapán, pod nímž jsou podepsány FAMU a UMPRUM… Takže umístit se těsně za takovou luxusní produkcí zaštítěnou filmovými školami je pro nás vyznamenání.

Na konci listopadu se Dvě slova představí také na českobudějovickém festivalu Černá věž, kde jsou mezi pěticí finalistů v kategorii Velký film.

V rámci festivalu Cinema Open také spatřila světlo světa ročenka českého nezávislého filmu, v níž na dvou stranách dostal prostor i režisér Štěpán Etrych. Se Štěpánem také vyšel rozhovor na portálu o českém nezávislém filmu United Film, který si můžete přečíst zde.

rocenka
Dvoustrana ročenky Českého nezávislého filmu, která je věnována studiu Aquarius Pictures a jeho režisérovi Štěpánu Etrychovi.

DALŠÍ OSMAČTYŘICÍTKA: MÁME SPOLEČNOST

Po dvou letech jsme se opět zúčastnili festivalu 48 Hour Film Project, největší světové soutěže v natáčení filmu v omezeném čase – konkrétně během 48 hodin, jak název festivalu napovídá. Poslední říjnový víkend jsme tak vytvořili film s názvem Máme společnost, a to pro bratislavský festival, pro nějž jsme na podzim 2014 natočili komedii Konec vodníků v Československu. Máme společnost je náš třetí film, který vznikl kompletně na iPhone.

spole2
Herečka Zuzana Krajíčková před iPhonem, režisér Štěpán Etrych za iPhonem…

 

Tentokrát jsme si vylosovali žánry romance a bajka (a vybrat jsme si museli jen jeden, ale do filmu se svým způsobem podařilo vměstnat oba dva a ještě několik dalších:), povinná postava byl hudební skladatel Peter Drotár, replika, jež musela ve filmu zaznít, byla „Kdo nepřijde včas, platí pokutu“ a povinnou rekvizitou byla peněženka.

Hlavní role si střihli naše osvědčená herečka Zuzka Krajíčková, pro niž to už byla čtvrtá osmačtyřicítka a celkově šestý film Aquarius Pictures, a pak nové tváře: Vladimír Kopáček a Zdeněk Jarůšek.

Vsadili jsme na náš osvědčený osmačtyřicítkový recept: tedy v pátek večer po vylosování soutěže (v Bratislavě nás tentokrát zastoupila Denisa Čimová, editorka Denníku N) jsme se vrhli na scénář a celou sobotu od ranních 8:00 až do 22:00 jsme natáčeli. Pak se celou noc stříhalo, dopoledne v deset byl hrubý střih hotový. Následovalo osazení filmu zvukem, hudbou, nabarevní obrazu a další dodělávky. V 17:00 jsme hotový film nahráli na cloud, odkud si ho Denisa stáhla a odevzdala pořadatelům.

Film má premiéru v sobotu 5. listopadu v Bratislavě, online premiéra přijde v následujících dnech. Zatím si můžete pustit trailer – víc nyní prozrazovat nebudeme :)

Komentáře jsou uzavřeny