Tajemný příběh beze slov začíná na dně čajového šálku a postupně prochází pěti různými světy. Potemnělých čajoven, barevných mandal, cizích planet a šachových partií. Snímek Five Worlds byl prvním testem natáčení na zrcadlovku a vznikl během tří dnů listopadu a prosince 2011 na různých místech v Praze. V roce 2013 získal film cenu za nejlepší střih na francouzském Festivalu des Jeunes Cineastes.
Jan Petrák: hoch u mandaly
Katka Měšťanová: dívka ve vaně
Josef Petrák: fotograf
Jan Měšťan ml.: dvojčata
Kamera: Štěpán Etrych
Kompletní postprodukce: Štěpán Etrych
Hudba: Štěpán Etrych, Apple Logic Pro
Formát obrazu: 2,35:1
Rozlišení: 1080p/25fps
Kamera: Canon 600D
Objektivy: Canon, Tamron, Carl Zeiss
* Aerokraťas / Praha, Česko
2013
* Festival des Jeunes Cineastes et Publicitaires / Paříž, Francie - NEJLEPŠÍ STŘIH
2015
* Festival de Cortometrajes de la Unión / La Union, Kolumbie
JAK JSME NATÁČELI FIVE WORLDS
Scénář rozdělil role jasně: v mrazivém konci roku 2011 se mužské role natáčely v exteriérech, ženské v teple interiérů. Zdání ovšem trochu klame. Voda ve vaně byla spíš vlažná, aby z ní nestoupala pára, která by rozmazávala make-up a zamlžovala kameru – a po hodině a půl natáčení už koupel lákala jen otužilce.
Vyhlédnuté místo v jedné z letenských čajoven v onu osudnou neděli zabrala skupinka cizinců, tak jsme se museli přemístit do druhého podkrovního hnízda čajovny. Ač to ze záběrů není patrné, vedle našeho čtyřčlenného štábu stejnou místnost sdílelo dalších sedm lidí.
Na Vítkově jsme měli štěstí, protože bylo jasno a světlo se tedy neměnilo: pro natáčení scény s dvojčetem to bylo naprostou nutností.
Tajemné planety jsme se ovšem na Vyšehradě nedočkali, tak jsme si ji pak museli vyrobit v postprodukci. Mandala na rozvodném domku v pankráckém Parku Družby – alias Centrálním parku – je ale skutečná. Autorům ji musíme pochválit.